Negative Space

Otkrivamo šta stoji iza vrhunskog zvuka

Slušanje muzike na vrhunskom audio uređaju je pravi užitak. Da bismo privukli širu publiku, razvili smo novi jezik dizajna.

Više slušalaca zadovoljnih besprekornim zvukom

Neobavezno slušanje muzike u mp3 ili AAC formatu danas je veoma često, uz sve veću upotrebu pametnih telefona i mobilnih uređaja, budući da sve manji broj ljudi traži veran HD zvuk. Želimo da više njih čuje ono što su propuštali, u iskustvu slušanja koje je za korak ispred CD-ova, naročito danas kada je napredak u sferi digitalnog zvuka povećao kvantitet i kvalitet slanja i distribucije muzike. U međuvremenu, činjenica da je bežično slušanje popularnije pokazuje da ljudima takođe nedostaje jednostavnost i praktičnost. Bilo je pravo vreme da se ponovo sagleda šta je ono što vrhunski zvuk čini vrhunskim i razvije novi jezik dizajna za sadašnjost i budućnost, da se prenese ono što ovo iskustvo slušanja čini posebnim.

Šta ljudi traže od dizajna vrhunskih audio uređaja? Pitali smo audio profesionalce i audiofile putem istraživanja i radionica u Tokiju i Londonu. Nakon što smo se vratili na estetiku audiofila, podsetili smo se koliko je važno uliti poverenje slušaocima u izuzetnost zvuka, pokazati njegovu tehničku osnovu i nagovestiti visoku rezoluciju kroz izgled i materijale uređaja. Umesto da bude tanak, lagan i futuristički, superiorni uređaj za kojim smo tragali trebalo bi da bude dizajniran tako da pobuđuje poverenje svojom čvrstoćom i postojanošću.

Komprimovanje, sažimanje i negativni prostor

Razmišljanje o tome šta čini mogućim vrhunski HD doživljaj slušanja dovelo nas je do toga da se divimo izgledu stvari kada su komprimovane i sabijene. Zamislite da skupite sve elemente audio proizvoda u jedan čvrst oblik – da ih sabijate dok se materijali ne sjedine i dok ne ostane samo ono najosnovnije. Ovaj proces neizbežno otkriva negativni prostor koji nastaje usled očuvanja tih osnovnih karakteristika. U skladu sa tim, odlučili smo da se usredsredimo na dizajniranje tog rezultujućeg prostora koji naglašava ono što vrhunski audio proizvod čini vrhunskim.

Koji je idealni negativni prostor oko svake vrste audio proizvoda? Tri para koncepata bili su nam vodilje u razmišljanju. Oblici nastali usled ovog procesa komprimovanja bili bi jednostavni i kultni. Audio proizvodi takođe bi izgledali ohrabrujuće čvrsto i izdržljivo. Fine završne obrade i teksture oponašale bi HD muziku preciznim izgledom i prenošenjem doživljaja velike gustine.

Neskriveni znaci kvaliteta služe kao podsetnici besprekornosti

Takuma, umetnički direktor

Postoji opšta težnja ka minimalističkom dizajnu, ali vrhunski zvuk teži drugačijim idealima. Svojim dizajnom, ovi proizvodi trebalo bi da vam govore nešto više o funkcijama i načinu izrade koji podržavaju ovaj nivo performansi zvuka. HD muzika čuva detalje koji se uobičajeno gube i daje zvuk sa rezolucijom i postojanošću. I u dizajnu treba izabrati isti pristup. Umesto da uklanjamo elemente jedan za drugim, trebalo bi da tražimo oblike koji podsećaju na suštinski kvalitet i da ih predstavimo na što elegantniji način.

Izuzetno verna reprodukcija u malom

NW-ZX2

Uzmite Walkman® NW-ZX2 i videćete da unutra nismo pokušali da sakrijemo odvojeno pojačalo. Umesto toga, iako ostatak kućišta izgleda komprimovano, primetićete malu izbočinu na zadnjoj strani gde se nalazi pojačalo. Oblik je upečatljiv i služi kao podsetnik na to šta je sve potrebno da bi se dobio superioran zvuk. Dugmad je uvučena, a negativni prostor koji se ovde stvara jednostavnim dodirom jasno pokazuje gde se dugmad nalazi. Drugi pokazatelji da dizajn podržava performanse zvuka su zaobljene strane aluminijumskog okvira koje daju veću čvrstinu. Peskirana završna obrada možda će vas podsetiti na visoku rezoluciju. A kada uređaj postavite na bazu, videćete da stoji dovoljno visoko da možete jednostavno umetnuti veće, visokokvalitetne priključke, zahvaljujući pažljivo osmišljenom prostoru koji je tu ostavljen.

Uredno obuhvaćeni interfejsi

PHA-3

Za razliku od prethodnog dizajna pojačala za slušalice, gde su interfejs i štitnici kontrola naizgled dodati kao spoljna funkcija, PHA-3 sadrži sve neophodne komponente u čvrstom, efikasnom kućištu koje nagoveštava ove suštinske aspekte. Prilikom sažimanja ovih funkcija, štitnike smo ugradili u kućište, što takođe definiše prostor za dugme i priključke za slušalice. Vijci su pažljivo sakriveni, što elegantno kućište čini još usaglašenijim. Napravljeno je od mašinski obrađenog aluminijuma i ojačano peskiranjem. Na dodir, takođe ćete osetiti kvalitet fino izbrazdanog dugmeta za jačinu zvuka.

Neizbežni odgovori u potrazi za najbitnijim

Yashiro, dizajner

Važno je da oblici vrhunskih audio uređaja odražavaju više standarde kvaliteta zvuka. Za nas, prostor koji ostane nakon očuvanja karakteristika koje određuju kvalitet zvuka i iskustvo slušanja predstavlja negativni prostor. Tako je spoljašnjost dobila oblik, dok smo gledali ka unutra, a sve to povezano je sa izuzetnom čistoćom zvuka i iskustvom slušanja.

Uživajte u muzici
sa duplih drajvera

XBA-Z5

Slušalice za unutrašnjost uha XBA-Z5 uvode duple Balanced Armature jedinice za čistije srednje i visoke tonove uparene sa velikim dinamičkim drajverom. Ovde, negativni prostor u dizajnu predstavlja žleb između njih koji smo se usudili da ostavimo tokom spajanja funkcija u jedinstvenu, čvrstu masu. Vizuelno, on nagoveštava da su u jastučićima za uho smeštene dve jedinice, neophodne za njihove vrhunske performanse zvuka. Samo kućište napravljeno je od veoma čvrstog magnezijuma i zrnaste je teksture, što podseća na visoku rezoluciju.

Kućišta odražavaju visoke performanse

MDR-Z7

Zahvaljujući izuzetnim drajverima od 70 mm, slušalice MDR-Z7 daju efekat ravnog talasa za muziku prirodnijeg zvuka. Takođe su nagnute ka uhu, što omogućava ujednačeniju distribuciju u širokom opsegu frekvencija. Oblik ovih važnih drajvera visokih performansi ogleda se u kućištu, što je detalj koji smo ostavili u postupku najvećeg mogućeg sažimanja kućišta koje ne ugrožava performanse. I ovde fina završnica nagoveštava visok kvalitet zvuka. Kućišta drže aluminijumske drške, što obezbeđuje snagu, istovremeno dajući malu debljinu.

Vizuelni znaci ukazuju na glavne karakteristike

Kurihara, dizajner

Iako smo u dizajnu izabrali pristup koji podrazumeva sažimanje, komprimovanje i očuvanje, neke karakteristike uređaja važnije su od drugih. Ono što treba da naglasimo, a to su funkcije koje utiču na kvalitet zvuka, izgled, upotrebljivost i tako dalje, razlikuje se od uređaja do uređaja. Dizajniranjem negativnog prostora otvorenih područja jasno ukazujemo na ono što je najbitnije i vredno pažnje.

Dizajn sa centralnim niskotoncem izgleda kako zvuči

MHC-V7D/SHAKE-X7D

Estetika Negative Space takođe inspiriše dizajniranje uzbudljivih kućnih audio sistema koji nisu HD, a koji su namenjeni ljubiteljima zabave, kao što su sistemi MHC-V7D / SHAKE-X7D. Ovde smo se usredsredili na niskotonac koji simbolizuje izuzetno snažan zvuk. Različitim prostorom koji smo ostavili između njega i okolnih srednjetonaca i visokotonaca, žlebovima koji su nastali nakon što smo svaki zvučnik komprimovali stvarajući čvršći raspored, sistemu smo dali bolju uočljivost posebno naglasivši određene funkcije.

Gledano sa strane, sistem obrazuje elegantnu siluetu glatkih površina. Zbog nagoveštaja napetosti u ovim površinama čini se kao da unutra postoji moćan zvučni pritisak. Paralelne površine su takođe svedene na minimum, što poboljšava akustiku. Na vrhu, kontrole leže u ravni i odražavaju isti sažeti dizajn uz koji je lakše izbeći kontakt prilikom pomeranja sistema.

Dizajn koji je simbol trajne pouzdanosti

Morimoto, dizajner

Profesionalci i ljubitelji vrhunskog zvuka žele uređaje koji će godinama biti pouzdani. To je dobar razlog da se način izrade koji stoji iza ovih superiornih performansi jasno vidi u samom dizajnu uređaja. Nama je najvažnije da ove uređaje traže ljudi koji muziku shvataju ozbiljno.

Dizajn komp. Sony Čista geometrija

Simfonija audio-vizuelnih elemenata i enterijera. Otkrijte insajderske priče o inspiraciji za dizajn.