Vizija dizajna postaje stvarnost

Intervju sa razvojnim timom objektiva FE 50 mm F1,2 G Master

Rukovodilac optičkog dizajna daje objašnjenje držeći XA objektiv
Strast prema optičkom dizajnu
Rukovodilac mehaničkog dizajna drži XD linearne motore dajući objašnjenje
Automatski fokus i mehanički dizajn
Slika fotoaparata u vertikalnom položaju na koji je montiran objektiv FE 50 mm F1,2 GM
Pouzdanost i lakoća korišćenja
Koncept razvoja

Pravljenje istinski jednostavnog objektiva F1,2

Rukovodilac proizvoda i rukovodilac optičkog dizajna/Acuo Kikuči

Rukovodilac optičkog dizajna drži objektiv FE 50 mm F1,2 dajući objašnjenje

– Koji su bili neki od vaših ciljeva pri dizajniranju prvog Sony objektiva F1,2? 

Kikuči: Uprkos našim brojnim objektivima velikog otvora blende sa fiksnom žižnom daljinom na tržištu, znali smo da su korisnici širom sveta želeli brži objektiv velikog otvora blende. Najveći zahtev bio je „standardni“ G Master od 50 mm F1,2.
 
Razvijajući objektiv velikog otvora blende F1,2, znali smo da moramo da održimo visoke nivoe rezolucije i bokeh efekta serije G Master osiguravajući istinsku lakoću upotrebe objektiva. Da smo dali prioritet samo veličini otvora blende i napravili prevelik i pretežak objektiv, izgubili bismo kompaktnost i malu težinu kombinacije objektiva i kućišta koja je osnovna prednost sistema E-mount. Bez obzira na izuzetnost optičkih svojstava, objektiv koji ne bi mogao da iskoristi maksimalne performanse vrhunskog sistema automatskog fokusiranja kućišta fotoaparata ili uopšte ne bi mogao da koristi automatsko fokusiranje doživeo bi neuspeh kod korisnika.

Da bismo napravili objektiv najbržeg F broja s automatskim fokusom u istoriji serije Alpha ne ugrožavajući performanse automatskog fokusa i održavajući lakoću rukovanja i prenosivost, morali smo upotrebiti najsavremeniju Sony tehnologiju. Pored vrhunskih optičkih performansi, mislim da će korisnici koji dođu do ovog objektiva biti iznenađeni koliko je lak, brz i tih rad automatskog fokusa za objektiv velikog otvora blende F1,2.

Mislim da dodavanje ovog objektiva F1,2 seriji Alpha na novi nivo podiže opseg mogućnosti snimanja za autore. Ovo je objektiv koji u širokom spektru situacija mogu koristiti profesionalci i amateri, od snimanja portreta i venčanja do pejzaža i brzih snimaka.

Serija Alpha već obuhvata objektiv Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Ako se sa njim uporedi novi objektiv FE 50 mm F1,2 GM, razlika između maksimalnog otvora blende F1,4 i F1,2 zvuči mala, ali to je ceo polukorak, sa dodatnim prikupljanjem svetla objektiva F1,2 koje zahteva efikasan otvor blende (prečnik) koji je oko 17% veći ili oblast otvora blende koja je skoro 40% veća, što su bile glavne dizajnerske i proizvodne prepreke pri stvaranju kompaktnog objektiva F1,2.
 
Prevazilaženje ovog problema uključivalo je brojne neobične izazove.

Jedan od njih bio je zadržavanje male veličine prednjeg elementa objektiva, uprkos tome što je to objektiv F1,2, putem primene više XA (izuzetno asferičnih) objektiva, što je jedinstvena Sony tehnologija. Tako smo izbegli potrebu za povećanjem prednjeg objektiva i mogli smo temeljno da kompenzujemo aberacije koje nastaju kod objektiva većeg prečnika.

Da bismo u potpunosti suzbili aberacije, koristili smo sistem plutajućeg fokusa nezavisnog pogona sačinjen od dve fokusne grupe koji pruža optimalnu kompenzaciju aberacija u celom opsegu fokusa, uključujući minimalne razdaljine za fokusiranje.

Pogon fokusa koristi Sony XD (izuzetno dinamičan) linearni motor kog odlikuju veliki potisak i nečujnost. Četiri takva kompaktna aktuatora sa direktnim pogonom uz kontrolu preciznosti omogućavaju dizajn fokusnih grupa sa više elemenata koji pružaju vrhunsku kompenzaciju aberacije.

Rezultat je objektiv sa rezolucijom na nivou serije G Master koji koristi maksimalnu brzinu, preciznost i performanse praćenja automatskog fokusiranja fotoaparata u kućištu objektiva koje je dugo samo 108 mm (4 3/8 inča) i teško samo 778 g (27,5 unci) – kao i aktuelni objektiv Planar. Veoma smo ponosni što smo proizveli objektiv F1,2 kakav ranije nije postojao i nadamo se da će imati ogromnu vrednost za profesionalce i entuzijaste.

Strast prema optičkom dizajnu
Zapanjujuća rezolucija sve do F1,2

Kikuči: Da bismo postigli visoke optičke performanse održavajući mali format objektiva F1,2, primenili smo Sony XA objektive i tehnologije simulacije za rezoluciju, bokeh i hromatsku aberaciju.
 
U suštini, poboljšanje optičkih performansi odnosi se pre svega na smanjenje aberacija.

Istorijski gledano, objektivi od 50 mm obično su koristili raspored Gausovog tipa. Gausov raspored ima grupe elemenata objektiva raspoređenih simetrično na obe strane centralnog otvora blende, tako da se aberacije sa obe strane otvora blende međusobno poništavaju. To je posebno prikladno za ugao gledanja od 50 mm, pa je većina objektiva od 50 mm u prošlosti koristila ovaj raspored.

Međutim, ova simetrična struktura kompenzuje samo aberacije izobličenja i krivljenja polja, a ne kompenzuje efikasno, na primer, sfernu aberaciju ili sagitalni odblesak. Ukratko, izbor ovakvog optičkog dizajna ne bi nam omogućio postizanje visokih performansi kompenzacije aberacije, što nam je bio cilj.

Kao što iskusni korisnici fotoaparata znaju, nije moguće ostvariti veliku rezolucionu snagu na celoj slici bez adekvatne kompenzacije aberacije. Za tačkaste izvore svetla, kao što su zvezde na nebu, savršeno bi bilo fokusirati tačke gde god da se pojavljuju na slici, ali zbog nedovoljno kompenzovanih aberacija one mogu izgledati kao ptice u letu ili imati širenje boja. Da bi to sprečio, korisnik može smanjiti otvor blende, ali to, naravno, obesmišljava svrhu objektiva sa velikim otvorom blende.

Naš cilj kod ovog objektiva bio je nivo optičkih performansi koji će korisniku omogućiti da potpuno udobno snima pri maksimalnom otvoru blende. Da bismo to postigli, naš optički raspored delimično „razbija“ simetrični dizajn i temeljno suzbija aberacije koje se teško suzbijaju pomoću simetričnog dizajna objektiva.

Obično, da bi se korigovali sferna aberacija i sagitalni odblesak, objektivi simetričnog tipa imaju velike prednje elemente i mogu da sadrže mnogo elemenata.

Naš novi optički raspored koristi samo tri XA (izuzetno asferična) objektiva, izbegava uvećavanje prečnika prednjeg elementa i svodi broj elemenata objektiva na minimum, čime se postiže kompaktna ukupna veličina. 

Ilustracija koja prikazuje konfiguraciju objektiva
Grafikon konfiguracije objektiva

[1] Izuzetno asferični objektiv (XA objektiv) 

Kao što sam naziv „asferični“ nagoveštava, zakrivljenost površine XA objektiva nije konstantna. Menja se od centra do ivica elementa. Oblici svakog od tri elementa XA objektiva koji se koriste u ovom objektivu optimizovani su više puta pomoću Sony tehnologije optičke simulacije.
 
Kao što možda znate, površinska preciznost XA objektiva koji se koriste u seriji G Master podešava se do submikronskog nivoa. Veliki otvor blende F1,2 i veliki spoljašnji prečnik elemenata ovog objektiva zahtevali su znatno povećanje preciznosti svakog koraka proizvodnog procesa tri primenjena XA objektiva kako bi se postigla povećana neophodna površinska preciznost. To je bila najveća proizvodna prepreka na koju smo ikada naišli. Međutim, integracija procesa dizajna i proizvodnje poboljšala je svaki korak, a direktno suočavanje sa novim tehnološkim izazovima pomoglo nam je da ostvarimo veliki prečnik i visoku preciznost.

Konkretno, XA objektiv postavljen na drugo mesto s prednje strane u gornjem grafikonu konfiguracije objektiva u velikoj meri doprinosi smanjenju broja elemenata objektiva potrebnih u prednjem sklopu, kao i smanjenju veličine i težine. Mogućnost korišćenja asferičnog objektiva velikog prečnika na ovom mestu uz proizvodnu preciznost koju samo Sony može da postigne predstavljala je veliku prednost na kojoj se zasniva ceo optički dizajn kompaktnog objektiva F1,2.

Sony tehnologija za simulaciju hromatske aberacije korišćena je za optimizaciju kombinacije staklenog materijala, što je znatno smanjilo hromatske aberacije i širenje boja i omogućilo najviše nivoe rezolucije i kontrasta uprkos velikom otvoru blende u skladu sa oznakom serije G Master.

Kad optički inženjer pogleda grafikon konfiguracije objektiva, ponekad može da pomisli „ovaj element ne doprinosi mnogo ispravljanju aberacija“ (smeh). Moj cilj u ulozi inženjera jeste postizanje najefikasnijeg ispravljanja aberacije uz najmanji broj elemenata objektiva. Drugim rečima, tragam za rešenjima koja pružaju generalnu kompaktnost objektiva uz održavanje optičkih performansi. Kao što možete da vidite iz gorenavedenog grafikona konfiguracije za FE 50 mm F1,2 GM, dizajn ne sadrži suvišne stvari ni kompromise, a zakrivljenost svih elemenata objektiva detaljno je razmotrena u pogledu doprinosa vezanog za aberacije. Nadam se da će autori iskusiti kombinaciju kompaktnosti i optičkih performansi koju omogućava vrhunski optički dizjan, kao i da će uživati u njoj.

Sony jedinstveni XA (izuzetno asferični) objektivi
Rukovodilac optičkog dizajna daje objašnjenje držeći XA objektiv
Ilustracija koja prikazuje grafikone za MFT
MTF grafikon

[1] Kontrast (%) [2] Udaljenost od optičkog centra objektiva (mm) [3] Maks. otvor blende [4] Otvor blende F8 [5] Prostorna frekvencija [6] 10 parova linija/mm [7] 30 parova linija/mm [8] Radijalne vrednosti [9] Tangencijalne vrednosti

F1,2 G Master pruža zapanjujuće gladak i bogat bokeh

Kikuči: Objektivi F1,2 čuveni su po bogatom bokeh efektu, ali za ovaj objektiv nije važna samo količina bokeha, već i savršen, gladak i kremast bokeh efekat u skladu sa oznakom serije G Master. Posebno kod portreta, bokeh igra izuzetno važnu ulogu u tome da se objekat prirodno ističe. Bokeh je veoma senzualna stvar, pa ga je teško projektovati, ali smo znali da moramo da ga ostvarimo da bismo ispunili očekivanja korisnika vezana za F1,2 G Master.
 
Od najranijih faza dizajniranja, sprovodili smo ponovljene simulacije i podešavanja bokeha da bismo uočili savršen nivo sferne aberacije koji nam omogućava da zajedno optimizujemo bokeh i rezoluciju bez ugrožavanja ijednog od njih.

Pored toga, tokom proizvodnje, razmak između elemenata se prilagođava za jedan po jedan objektiv radi precizne kontrole sferne aberacije, čime se ostvaruje zahtevan balans između bokeha prednjeg plana i pozadine da bi se dobio divni neutralni opšti efekat.

Pomenuo sam ranije rezoluciju u proizvodnji XA objektiva, ali upravljanje površinskom preciznošću do submikronskih nivoa takođe suzbija pruge ili „prstenasti“ efekat u okviru okruglog bokeha.

XA objektivi: površinska preciznost kontrolisana do 0,01 mikrona

[1-1] Površina standardnog asferičnog objektiva [1-2] Neželjen bokeh rezultat [2-1] Površina XA (izuzetno asferičnog) objektiva [2-2] Prelep bokeh rezultat

Ilustracija poredi nepravilnosti površine objektiva na običnim objektivima i XA objektivima prikazujući dobijenu razliku na „prstenastom“ bokeh efektu
Rukovodilac mehaničkog dizajna drži FE 50 mm F1,2 dajući objašnjenje

Rukovodilac mehaničkog dizajna/Juičiro Takata

Takata: Mek i divan bokeh takođe je rezultat kružnog otvora blende sa 11 krilaca. Razvili smo novu jedinicu otvora blende koja održava skoro kružni oblik čak i na dva koraka od potpune otvorenosti.
 
Budući da je F1,2 veliki otvor blende, u standardnom dizajnu bi krilca otvora blende takođe prirodno bila velika. Kad je otvor blende otvoren, velika krilca moraju da se povuku u poseban prostor izvan optičke putanje i izvan efektivnog prečnika, što povećava spoljašnji prečnik samog objektiva. Da bi veličina jedinice otvora blende ostala mala, morali smo da redizajniramo sve od početka, od oblika krilaca do komponenti mehanizma pogona, jedno po jedno.

Jedinica otvora blende veoma je važna za određivanje vrednosti otvora blende i ekspozicije. Smanjenje njenih komponenti znači da je potrebna veća preciznost u izradi svake od njih, kao i veća preciznost sklopa. Temeljnim ponovnim ispitivanjem procesa izrade i sklapanja, uspeli smo da postignemo smanjenje i preciznost.

Rukovodilac mehaničkog dizajna drži jedinice blende dajući objašnjenje
Jedinica otvor blende
Prikaz prednje strane objektiva FE 50 mm F1,2 na kom je otvor blende zatvoren za nekoliko koraka
Kružni oblik se zadržava čak i pri usporavanju za 2 koraka
Aktuatori sa linearnim pogonom: ključ za smanjivanje

Takata: Da bismo postigli visoke optičke performanse sa automatskim fokusiranjem, najvažnije je bilo da timovi za mehaničku i softversku kontrolu tesno sarađuju.

Kao što sam ranije objasnio, održavanje visokih performansi u celom opsegu fokusiranja zahtevalo je dve fokusne grupe sačinjene od više elemenata. Veliki prečnik objektiva F1,2 neizbežno je povećao težinu fokusnih grupa. Povećana težina fokusnih grupa stvara ozbiljne izazove u pogledu brzine fokusiranja, kao i veću buke i vibraciju pri radu pogona.

Postavilo se pitanje kako održati savršene nivoe rezolucije i bokeh efekta bez žrtvovanja brzine automatskog fokusiranja. Rešenje za ovaj objektiv ležalo je u korišćenju XD linearnih motora sa direktnim pogonom kompanije Sony kao aktuatora.

Automatski fokus i mehanički dizajn
Velika brzina i preciznost automatskog fokusiranja – čak i pri F1,2

Takata: Najveći izazov u postizanju automatskog fokusiranja visokih performansi na objektivu F1,2 bio je ostvarivanje izuzetno velike preciznosti fokusiranja potrebne za male dubine polja.

Čak i uz maksimalni otvor blende od F1,2, ne može zapravo da se kaže da se objektiv „lako koristi“ ako ne pruža proporcionalne nivoe preciznosti automatskog fokusiranja i performansi praćenja. Međutim, to je tehnički zaista veoma teško. Ovaj objektiv obuhvata razne tehnologije i tehnike pomoću kojih ostvaruje veoma brze i precizne performanse automatskog fokusiranja, čak i pri izuzetno maloj dubini polja pri F1,2. Četiri funkcije najviše doprinose tome: struktura plutajućeg fokusa, XD linearni motori, četiri senzora za položaj fokusa i optimizovani balans centara gravitacije dve fokusne grupe objektiva.

Ne samo da struktura plutajućeg fokusa poboljšava optičke performanse, već i podela fokusne grupe na dva dela takođe smanjuje težinu svake grupe, čime se ostvaruje brz i precizan pogon automatskog fokusa.

Sa druge strane, vrhunska preciznost fokusa od najveće je važnosti za postizanje performansi pune rezolucije pri F1,2, a to zahteva precizno sinhronizovano pomeranje dve fokusne grupe objektiva koje su još uvek relativno velike i teške. To su omogućili Sony XD linearni motori koji pružaju veliki potisak uprkos maloj veličini.

Ne postoji ni najmanji prostor za grešku kod male dubine polja pri F1,2, pa se četiri senzora za položaj koriste za praćenje fokusnih grupa objektiva da bi njihovi tačni položaji bili precizno utvrđeni u svakom trenutku.

Na kraju, da bi se na najefikasniji način i bez rasipanja primenio potisak XD linearnih motora i da bi se lakše balansirali odgovarajući centri gravitacije dve fokusne grupe, umeće se fiksna optička grupa između dve fokusne grupe. Time se tačka potiska motora poravnava sa centrom gravitacije svake fokusne grupe, što povećava efikasnost prenosa snage, eliminiše rasipanje potiska i dodatno doprinosi postizanju veoma brzog, veoma preciznog i tihog pogona automatskog fokusiranja. 

Rukovodilac kontrole aktuatora i FE 50 mm F1,2

Rukovodilac kontrole aktuatora/Juki Mizuno

Mizuno: Dozvolite mi da dodam još neke informacije o pogonu fokusa.
 
Pre svega, ovaj objektiv koristi ukupno četiri XD linearna motora sa direktnim pogonom, pri čemu su dva motora dodeljena svakoj od dve fokusne grupe objektiva.

Svaki motor je dizajniran na osnovu podataka dobijenih Sony simulacijom za dizajn motora. Napredovanja u tehnologiji simulacije za dizajn motora omogućila su razvoj veoma efikasnih motora koji proizvode dovoljno snage uprkos velikim ograničenjima veličine i postižu veliku pouzdanost u raznim surovim okruženjima. Mogućnost dizajniranja motora sa specifikacijom i veličinom optimalno prilagođenim za ovaj objektiv doprinela je kompaktnosti bez kompromisa u pogledu performansi.

Obično se rotacioni aktuatori koriste za pogon teških fokusnih grupa, ali fotoaparati i zupčanici koji konvertuju rotacioni pokret u linearni neizostavno dovode do gubitka snage. Brojni mehanički delovi koji se koriste mogu da stvore buku i vibraciju.

To nije bilo prikladno za objektiv F1,2 visokih performansi kom smo stremili, pa smo odlučili da koristimo male, ali moćne motore koji mogu da pokreću fokusne grupe direktno i linearno koristeći XD linearne motore koji imaju veliku brzinu uz malu buku i vibraciju.

Budući da linearni motori nemaju mehanizam za smanjenje brzine, neophodna je izuzetno responzivna kontrola da bi se ostvarila velika brzina i velika preciznost automatskog fokusa.

Konkretno, četiri senzora koje sam ranije pomenuo precizno otkrivaju položaje fokusnih grupa i kontrolnom sistemu pružaju podatke o položaju u veoma brzom ciklusu povratnih informacija koji unapređuje responzivnost. Ovo takođe koristi Sony tehnologiju kontrolne simulacije. Mnogi obrasci kretanja i zaustavljana objektiva temeljno i višestruko su simulirani, testirani na hardveru i analizirani. Na kraju je izvedeno podešavanje radi ujednačenog kretanja aktuatora optimalnog za ovaj objektiv, od ubrzavanja do zaustavljanja.

Ova precizna kontrola smanjuje buku i vibraciju pogona do te mere da čovek može da se zapita da li se objektiv uopšte pomera. XD linearne motore kontroliše softver, pa pružaju maksimalnu brzinu i responzivnost automatskog fokusa omogućivši stvaranje kompaktnog objektiva s vrhunskim optičkim performansama

Objektiv stvoren na osnovu jasne vizije kompanije Sony o fotoaparatima budućnosti

Kikuči: Želeo bih takođe da pomenem na koji način ovaj objektiv F1,2 u potpunosti koristi funkcionalnost kućišta fotoaparata. Sony razvija sve najvažnije komponente od nivoa uređaja, uključujući senzor slike, tako da se fotoaparati i objektivi unutar kompanije istovremeno razvijaju kao celovit sistem. Kad razvijamo izmenjive objektive, predviđamo i budući napredak kućišta da bismo bili sigurni da će objektivi moći da iskoriste maksimalne performanse budućih kućišta.

Naravno, ovaj objektiv je savršen za upotrebu sa novim modelom α1 koji je najavljen u januaru 2021. uz uzastopno snimanje 30 kadrova u sekundi, 8K i 4K120p snimanje video zapisa visoke rezolucije. Međutim, pokušali smo i da predvidimo buduće trendove u vezi sa kućištima fotoaparata. Naš cilj je stvaranje dizajna koji će pružiti najbolje moguće performanse ne samo sada, već i u budućnosti.

Pouzdanost i lakoća korišćenja
Operativnost bez kompromisa

Takata: Ovaj objektiv smo takođe razvili bez kompromisa u pogledu operativnosti, tako da može da se koristi u profesionalnim situacijama.
 
Na primer, uprkos kompaktnom kućištu, prilagodljiva dugmad za zadržavanje fokusa dostupna su na gornjoj i bočnoj strani objektiva pružajući isti osećaj upotrebe bilo da snimate u horizontalnom položaju ili snimate portrete u vertikalnom položaju.

Mizuno: Pored toga, F1,2 smo dizajnirali imajući na umu i ručno fokusiranje, pa smo posebnu pažnju obratili na položaj prstena za fokusiranje, njegovu zategnutost i osećaj pri okretanju. Objektiv ima MF sa linearnim odzivom koji reaguje direktno i linearno na okretanje prstena za fokusiranje da bi se osiguralo precizno podešavanje fokusa, a reaguje čak i na veoma mala pomeranja prstena za fokusiranje. Potreba za pozicionom preciznošću je velika pri F1,2, ali ovaj objektiv smo razvili tako da ispunjava tu potrebu.

Dovoljno robustan za upotrebu u profesionalnim okruženjima

Kikuči: Objektiv je dobro zaštićen od prljavštine, prašine i prskanja vode, a dizajn otporan na prašinu i vlagu korisnicima pruža sigurnost.
 
Prednji objektiv ima premaz sa fluorom da bi bio otporan na prašinu i olakšao brisanje prljavštine ili otisaka prstiju.

Mizuno: Uzeli smo u obzir i varijacije temperature u okruženju. Svojstva mehaničkih i električnih komponenti, kao što je potisna snaga aktuatora, razlikuju se u zavisnosti od okruženja i temperature. Objektiv sadrži softver koji neprestano optimizuje performanse autonomnim izračunavanjem raznih kontrolnih parametara kako bi se održala preciznost čak i u zahtevnim uslovima.

Kao rezultat toga, autori mogu da se oslone na visoke performanse, čak i kad snimaju u surovim uslovima na terenu, kao što su izuzetno hladna ili vrela okruženja.

Konačno: Objektiv F1,2 kao nijedan ranije

Kikuči: Iz perspektive optičkog dizajnera, nije preterivanje ako ovaj objektiv nazovem vrhuncem serije G Master sa najboljom rezolucijom i bokeh efektom. Radujem se što će naši korisnici sami iskusiti divni bokeh i visoku rezoluciju ovog objektiva F1,2.
 
Iako je ovo objektiv F1,2, on ostvaruje vrhunski balans, uz kompaktnost i visoke performanse, kao i neke aspekte koji se teško prenose samo putem specifikacija. Podstičem autore da ga sami isprobaju. Objektiv obuhvata ceo spektar Sony tehnologija, pa bih kao inženjer za objektive bio veoma srećan kad bih video da korisnici njime snimaju razne scene.

Mizuno: Ovo je zaista fleksibilan objektiv sa mnogo mogućih primena i korisnika, od profesionalaca do entuzijasta. Nikad ranije nije postojao ovakav objektiv F1,2. Ne samo da je sjajan za portrete i venčanja, već ga automatsko fokusiranje visokih performansi čini vrhunskim i za snimanje dinamičnih trenutaka i praćenje brzih pokretnih objekata na sportskim i sličnim događajima.

Takata: Ovaj kompaktni objektiv F1,2 pruža i sjajne performanse za snimanje video zapisa. Bilo da snimate iz ruke ili pomoću gimbala, performanse automatskog fokusiranja olakšavaju praćenje objekata čak i uz malu dubinu polja pri F1,2. Nečujnost automatskog fokusiranja i otvora blende u kombinaciji sa ujednačenim, preciznim i responzivnim prstenom za ručno fokusiranje čini ga veoma privlačnim i za videografe. Nadam se da će ljudi uživati u novim oblicima vizuelnog izražavanja u filmovima.

Pružajući nove načine doživljaja umetnosti snimanja, ovaj objektiv istinski predstavlja vrednost i potencijal serije G Master.

Slika proizvoda FE 50 mm F1,2 GM
FE 50mm F1.2 GM