Pređi na sadržaj

Serija EXTRA BASS™

SRS-XB10/XB20/XB30/XB40, GTK-XB5

Spoj snažnog basa i blistavog svetla

Muzički festivali spajaju ljude kroz muzičku i vizuelnu magiju, uz moćan bas i dinamično osvetljenje koji stvaraju osećaj kolektivne euforije. Serija EXTRA BASS™, koju sačinjavaju inovativni prenosivi bežični zvučnici, približava to iskustvo i omogućava korisnicima da zajedno uživaju u jedinstvenim radostima koje muzika pruža.

Potpuno podražava dinamiku festivalskog doživljaja

Ljudi više ne slušaju muziku sami – usled sve veće popularnosti elektronske dens muzike (EDM-a) i muzičkih festivala, ljudi sve više žele da dele svoje muzičke doživljaje uživo. Želeli smo da serijom EXTRA BASS ljudima pružimo to iskustvo bez potrebe da zaista odu na neki nastup uživo. Da bismo preneli kompletno muzičko iskustvo, ono koje nadilazi zvuk, obogatili smo funkciju konvencionalnog zvučnika – jednostavnu reprodukciju zvuka – svetlom, prenosivošću i izdržljivošću i dobili bežični zvučnik koji angažuje više čula.

Slika dela proizvoda EXTRA BASS.

Čvrstoća usredsređena na bas i tehnologija blistavog svetla

Dizajnerski tim je morao da pronađe odgovor na dva ključna pitanja: kako da prevede prepoznatljive zvuke basa EDM žanra u vizuelni oblik i kako da napravi proizvode koji su dovoljno izdržljivi da mogu da pruže jedinstvene muzičke doživljaje u bilo kom okruženju. Istražujući moguća rešenja, na kraju smo došli do „čvrste“ konfiguracije koja bi objedinjavala niske frekvencije i zbijen, izdržljiv izgled. Pored toga što dizajn EXTRA BASS bas zvucima daje bogatiji i jači vizuelni identitet od onog koji nude ravni zvučnici pravih uglova, ima i zaobljene ivice koje konfiguraciju čine dugotrajnijom. Sve što ovaj proizvod nudi smešteno je u čvrst dizajn, koji objedinjuje moćan bas i izdržljivost.

U isto vreme, svetlo na perifernom delu jedinice sinhronizuje se sa zvukom koji dolazi iz zvučnika kako bi basu dalo još jednu vizuelnu dimenziju. Spajanjem čvrstog oblika sa inteligentnom tehnologijom svetlosti napravili smo dizajn koji EXTRA BASS doživljaj podiže na još uzbudljiviji nivo.

Slika svetla na proizvodu EXTRA BASS kompanije SONY.

Pružamo ljudima priliku da zajedno uživaju u muzici

Takuma, umetnički direktor

Hteli smo da sažmemo kompletan doživljaj sa muzičkih festivala – zvuk, svetlo i osećaj zajedništva – u aktivan zvučnik. Kombinacija zbijene, čvrste forme i tehnologije svetla dala nam je baš ono što smo tražili: zvučnik koji može da „podigne“ atmosferu na zabavama.

Funkcionalnost zaobljene forme

Znali smo da će čvrst dizajn sa snažnom reprodukcijom basa i optimalnom prenosivošću zahtevati savršene oblike, materijale i druge elemente. Da bismo različite delove sa različitim funkcijama konsolidovali u zbijen, napakovan izgled, sa inženjerima smo testirali ideje za strukture kućišta dok nismo došli do glatke, zaobljene forme kao optimalnog izbora. Pošto smo dobili osnovnu formu, odlučili smo da joj damo dupli završni sloj: gornja površina prekrivena je običnim slojem gume, čime spoljašnjost dobija jednostavan, lagan izgled otporan na ogrebotine, dok neravna tekstura sa donje strane doprinosi izdržljivosti i omogućava vam da bolje uhvatite proizvod, lakše ga nosite i stavljate na različita mesta. Završni sloj u dva tona naglašava čvrstu formu kontrastom i čitavom dizajnu daje funkcionalnost.

Bočna strana zvučnika SRS-XB20 kompanije SONY.
Prednja strana zvučnika SRS-XB40 kompanije SONY.

Vizuelizacija basa kroz spoj estetskih elemenata

Dizajnerski tim se primarno fokusirao na zvučnik, koji ne samo da je predstavljao najvažniji deo dubokog zvuka basa, već je morao i da ima vizuelni efekat. Da bismo taj element stavili u prvi plan dizajna, oivičili smo obod jedinice svetlećom trakom i napravili mrežicu tako da se vidi šta je iza nje, što ne samo da omogućava neometan prolaz zvuka, već i pruža priliku korisnicima da vide kako zvučnik vibrira sa promenom akustičkog pritiska, čime se povećava jačina frekvencija basa uz vizuelne znake. Mrežica takođe ima konveksnu konturu, koja odražava snagu zvuka koji dolazi iz zvučnika. Koncept „snage“ prenosi se i na dizajn i boju kućišta jer živopisne nijanse porodice JARKE BOJE daju zvuku još jedan vizuelni identitet. Odozgo nadole, spolja i iznutra, dizajn odražava doživljaj basa na raznolike i privlačne načine.

Izdržljivost omogućava multifunkcionalnost

Hibino, menadžer dizajna

Gubi se koncept sistema nepomičnih bežičnih zvučnika – sada sve više ljudi traži kompaktne zvučnike koje mogu da nose unaokolo i koriste na različitim mestima. U skladu sa tim trendom prenosivosti, fokusirali smo se na razvoj izdržljivog, mobilnog proizvoda koji bi odgovarao kamperima, čestim posetiocima zabava i drugim korisnicima kojima je multifunkcionalnost ključna.

Pravimo osvetljenje koje prenosi atmosferu sa festivala

U svetu elektronske dens muzike (EDM-a), svetlo ima ključnu ulogu u stvaranju pravog doživljaja. Da bismo replicirali jedinstvenu atmosferu festivalske scene, napravili smo šemu boja koja odražava promenljivu dinamiku glasnoće muzike. Svetleća traka, koja radi hromatskog kontrasta menja boje od hladnih do toplih, sinhronizuje se sa ritmom i stvara pulsirajuću svetlosnu paletu, savršenu dopunu prepoznatljivim visokim i niskim tonovima EDM žanra.

Na osnovu svoje jedinstvene tehnologije otkrivanja takta razvili smo algoritam koji u realnom vremenu prepoznaje muzičke žanrove na osnovu ritma. Tako smo dobili svetlosnu šemu koja se slobodno prilagođava tonu i toku svake pesme i naglašava muziku pametnim mogućnostima za osvetljenje. Jedinica emituje i bele bljeskove u skladu sa ritmom, ali ne po ravnomernom i ujednačenom šablonu: bljeskovi se ubrzavaju i usporavaju u zavisnosti od toka pesme, čime se automatski stvara dinamika osvetljenja na nastupima uživo.

Osvetljenje koje vas stvarno animira

Fudžiki, dizajner

Kad odete na muzički festival, bas i osvetljenje doživljavate na fizičkom nivou. Želeli smo da postignemo baš taj fizički doživljaj uzbuđenja. Otkrivanje takta i šema boja su očito bili ključni delovi dizajna svetla, ali znali smo i koliko bi bilo važno da ljudima omogućimo da iz sveukupnog doživljaja izvuku osećaj pravog, instinktivnog uzbuđenja.

Intuitivno prenosimo festivalsku atmosferu

Nijedan proizvod ne može samostalno da prenese kompletnu atmosferu sa nekog događaja. Zato je toliko važno osmisliti kako se taj prenos vrši. Potpuno svestan te potrebe, dizajnerski tim je kreirao logotip serije EXTRA BASS tako da predstavlja oličenje doživljaja dubokog basa i da odražava opšti koncept serije. Tekst imena EXTRA BASS različite je debljine, pa je reč „BASS“ napisana podebljanim i izraženim stilom kako bi se naglasila snaga niske frekvencije proizvoda i kako bi se slova približila jedno drugom da bi se istakla velika integralnost i povezanost dizajna. Osnovni grafički elementi takođe igraju važnu ulogu. Budući da sadrži elemente koji asociraju na doživljaj i zvuk muzičkog nastupa uživo, grafika predstavlja intuitivnu vezu između proizvoda i atmosfere sa muzičkih festivala.

Dizajneri kućišta su takođe koristili elemente dinamičnosti proizvoda kako bi osmislili atraktivan izgled sa akcentom na basu. Bas nije samo srž koncepta proizvoda – on oblikuje sve karakteristike načina prenosa atmosfere.

Sve je u doživljaju basa

Matsuda, dizajner

Glavna svrha pakovanja obično je da istakne formu proizvoda. Međutim, kod pakovanja serije EXTRA BASS odlučili smo da u prvi plan stavimo doživljaj basa. Čitava strategija komunikacije zasniva se na toj ideji.

Serija EXTRA BASS je uzbudljivi spoj moćnog basa i pametnog, dinamičnog osvetljenja, tako da prevazilazi tradicionalni koncept audio sistema i stavlja akcenat na novi fokus: omogućava ljudima da uživaju u muzici u većim grupama, nezavisno od lokacije.

*Dostupnost proizvoda može da zavisi od regiona i zemlje.