Nova, reciklirana ambalaža za aibo

Nastala je revolucionarna, nova ambalaža. aibo stiže čvrsto uvijen i zaštićen od oštećenja u filcanoj ambalaži napravljenoj od 50% recikliranih PET (polietilen-tereftalat) plastičnih flaša.

Smanjenje, ponovna upotreba i reciklaža – principi ekološkog dizajna kompanije Sony

U skladu sa globalnim ekološkim planom „Put do nule“, Sony nastavlja da radi na smanjenju potrošnje i povećanju ponovne upotrebe i reciklaže materijala za sve proizvode i poslovne aktivnosti.

Zaštita dragocenih stvari

Nova reciklirana ambalaža za aibo tesno prianja i štiti ga dok ne dođe u porodicu. Kompletno je napravljena od filca koji koristi reciklirani materijal plastičnih flaša. Može da se oblikuje da bi u nju stao aibo ili drugi proizvodi.

Slika odeljka „Nagrađivana održiva ambalaža“
Nagrađivana održiva ambalaža

Priznanje prestižne nagrade „AsiaStar“ Azijskog saveza za ambalažu    

Azijski savez za ambalažu dodelio je prestižnu nagradu „AsiaStar 2018“ u kategoriji „Ekološka ambalaža (ekološki održiva ambalaža)“ ambalaži za aibo koju je razvio Sony. Nagrada odaje priznanje za ambalažu koja je „dizajnirana posebno uzimajući u obzir uticaj ambalaže i proizvoda na životnu sredinu tokom celog životnog veka“.

Kako se pravi ambalaža

Od plastičnih flaša do nove ambalaže za aibo

Plastične flaše se [1] prikupljaju, [2–3] seku, [4] dodaju 50–50 novoj polietilenskoj tereftalatnoj „vuni“ i tkaju u listove filca debljine 3 mm koji se [5] dostavljaju u rolnama i [6] oblikuju u [7] novu ambalažu za aibo.

Dizajniranje ikonične ambalaže za ikonični proizvod

Izazov koji zahteva dizajn i tehnologiju

Dizajneri i inženjeri su zajedno radili na ostvarivanju ekoloških ciljeva i koncepta buđenja uređaja aibo iz zaštitne ambalaže uzimajući u obzir dizajn, cenu i otpornost na ogrebotine. Visok udeo recikliranog materijala takođe je stvarao dodatne izazove.

Dodatni razvoj reciklaže kroz inovacije

Povećanje udela recikliranog materijala u tekstilu može da smanji njegovu „steznu čvrstinu“ što dovodi do problema sa jačinom i zadržavanjem oblika, zbog čega reciklirani materijal obično mora da se meša sa većim udelom novog materijala. Ambalaža za aibo koristi filc, zajedno sa ekskluzivnom obradom koja omogućava da se udeo materijala plastičnih flaša uspešno poveća na impresivnih 50%.

Integrisana pojedinačna struktura

Ambalaža za aibo je napravljena od oblikovanog PET filca koji pruža oblogu i otpornost na udarce. Jedinstvena je jer koristi 50% recikliranog materijala i inovativnu troslojnu strukturu sa šupljom unutrašnjošću i obezbeđuje oblogu koja ublažava udarce i snažnu spoljašnju zaštitu.

Očuvanje resursa i bolji prvi utisak

Proizvodi koji se isporučuju u kartonskim kutijama obično unutra moraju da budu zaštićeni od vode i prašine dodatnim vrećicama i zaštitnim navlakama. Gusta vlakna filcane ambalaže za aibo daleko su otpornija na spoljašnju prljavštinu, pa nije potrebna dodatna zaštita, što poboljšava očuvanje resursa i stvara sjajan utisak kad prvi put vidite aibo.

Nije potrebno mastilo

Budući da je ime robota aibo otisnuto, a ne odštampano na ambalaži, nisu bile potrebne razne hemikalije i naftni derivati povezani sa mastilom, što doprinosi smanjenju uticaja na životnu sredinu.

Motohiro Sato

Odeljenje dizajna i inženjerstva za ambalažu

Sektor za proizvodni dizajn
Sony Global Manufacturing & Operations Corporation

Slika Motohira Satoa

Počeli smo da dizajniramo ambalažu za aibo sa ciljem upotrebe „50% recikliranog materijala PET flaša“, a ovaj put je izazov bio da do toga stignemo sa 30%, što smo postigli prošle godine.
Naša neprekidna potraga za „prijatnošću materijala“ i želja da prenesemo „utisak da aibo spava“ učinile su oblik filca složenim i težim za dizajniranje i proizvodnju, ali definitivno smo uspeli da prevaziđemo te probleme i dostignemo cilj.
Nastavićemo da radimo na uticaju ambalažnih materijala na životnu sredinu i nastojaćemo da još više povećamo udeo recikliranog materijala plastičnih flaša koji koristimo.

Slika Keničija Hirozea
Keniči Hiroze

Grafički dizajner

Kreativni centar
Sony Corporation

Tokom 2014, sa ciljem stvaranja novog stila ambalaže, počeli smo da razvijamo filcanu ambalažu. Prvo smo morali da se upoznamo sa vlaknastim sastojkom filca, pa smo napravili niz prototipa sa raznim udelima sastojaka u mešavini, načinima proizvodnje materijala itd. Zatim smo pokušali da proizvedemo filcanu ambalažu pomoću PET materijala poznatih plastičnih flaša.
Ovom ambalažom, iz koje kupac prvo ugleda robota aibo, potpuno smo prekrili njegovo telo, pri čemu su čvrstina i mekoća karakteristična kombinacija koju pruža ovaj materijal. Ambalaža tesno prianja i štiti aibo. 
U budućnosti ćemo proizvesti još napredniju ambalažu da bismo dostigli upotrebu 100% recikliranog materijala. Nadamo se da će ovaj stil ambalaže uticati na ekološku svest mnogih ljudi.

aibo

oslobodite čaroliju